گواهینامه ssl یک لایه امنیتی بین کاربران وب سایت شما و سایت شما می‌باشد. هنگامی که کاربران شما اطلاعاتی را به سمت سایت شما ارسال می‌کنند، ممکن است این اطلاعات در بین راه مورد نفوذ و بررسی غیر مجاز قرار بگیرند، این اتفاق ممکن است زمانی رخ دهد که کاربران سایت از اینترنت‌های غیر امن مانند اینترنت‌های همگانی در مکان‌های عمومی و غیره استفاده می‌کنند. گواهینامه ssl، این اطمینان را ایجاد می‌کند که اطلاعات وارد شده توسط کاربر به صورت رمزنگاری شده به سمت سایت ارسال می‌شود و مورد نفوذ در بین راه نمی‌شود. توضیحات بیشتر در مورد SSL

مزایای استفاده از SSL یا Secure Sockets Layer

  1. ایمن سازی انتقال اطلاعات از سمت کاربر به سرور: این یعنی وقتی یک کاربر از طریق مرورگر خود، اطلاعاتی را به سمت سرور ارسال می کند، در بین مسیر ، اطلاعات مورد سرقت و یا مورد تغییر قرار نخواهد گرفت و در واقع اطلاعات به صورت کد شده جابجا می‌شوند.
  2. افزایش اعتبار سایت: خود طبیعتا وقتی کاربران سایت شما، نشان فعال بودن SSL را در سایت شما مشاهده می‌کنند، اطمینان خاطر بیشتری خواهند داشت و خرید های خود را با اطمینان بیشتری انجام می دهند زیرا وب سایتی که بر روی آن SSL فعال میباشد حتما مدیریت خوبی نیز در پشت آن وجود دارد. در نتیجه اطمینان کردن به چنین وب سایتی خیلی آسان تر می باشد.
  3. کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجو: فعال بودن SSL در سئو و کسب رتبه های بهتر نیز تاثیر دارد. اگر تنظیمات مورد نظر مربوط به ssl درست انجام شده باشد، رتبه وب سایت شما در گوگل و سایر موتور های جستجو نیز بیشتر می شود و صفحات وب سایت شما در نتایج بهتری قرار خواهد گرفت.
گواهینامه SSL
گواهینامه SSL

نحوه فعال سازی

جهت فعال سازی سرویس SSL بر روی سایت، شما باید در تنظیمات نرم افزار خود، آدرس دامنه خود را از آدرس http به https تغییر دهید. همچنین این کار را باید برای تمامی آدرس های فایل های فراخوانی شده از طریق سورس سایت (از جمله آدرس لینک ها، فرم ها، فایل های تصاویر، فایل های css، فایل های JavaScript و غیره) انجام دهید تا نتیجه درست را از فعال سازی SSL دریافت نمائید. اگر تمامی لینک های وب سایت شما به https تغییر کنند، نوار آدرس در مرورگر شما به رنگ سبز نمایش داده میشود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، این سیستم خود به صورت اتوماتیک این کار را برای شما انجام می دهد. در صورتی که شما از نرم افزار مدیریت سایت و سایت ساز وردپرس استفاده می کنید، میتوانید از قسمت تنظیمات سراسری نرم افزار وردپرس، آدرس دامنه خود را از http به https تبدیل نمایید.

با این کار وردپرس تمامی آدرس های نسبی که در سیستم ذخیره شده است را با https آغاز خواهد کرد، اما باید مراقب باشید که ممکن است در برخی قسمت های سایت، شما به صورت دستی آدرسی را با http وارد کرده اید، که در این صورت باید به صورت دستی و یا با افزونه خاصی، آنها را نیز به http تغییر دهید. این کد را باید در فایل htaccess. که در پوشه اصلی وب سایت شما موجود است، قرار دهید. همچنین تغییر این مورد در فایل های ویرایش شده قالب و یا افزونه نیز باید اعمال شود. شما می توانید جهت انتقال آدرس های قدیم به آدرس ssl جدید (Forward) از کد زیر استفاده نمائید.

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTPS} !=on [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/\.well-known/acme-challenge/
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]
</IfModule>
گواهینامه ssl رایگان
گواهینامه ssl رایگان

در صورتی که لینک های داخل صفحه سایت شما، با https شروع نشوند، آدرس شما در مرورگر کروم، به رنگ سبز نمایش داده نمی شود. برای اینکه لینک های مشکل دار را پیدا کنید، در کروم کلید  CTRL + F12 را بزنید، سپس به قسمت Console رفته و در این صفحه می توانید لینک های مشکل دار را پیدا کنید. (مطابق شکل زیر)

گواهینامه SSL ارزان 1
گواهینامه SSL
5/5 - (1 امتیاز)