ساخت سایت ir می تواند راهی مناسب و کم هزینه برای توسعه کسب و کار شما باشد. حتما شما نیز مانند هر مدیر موفق دیگری تصمیم گرفته اید تا برای کسب و کار خود یک وب سایت اینترنتی ایجاد نمایید تا با استفاده از آن بتوانید به دنیای بازار وسعت هر چه بیشتری ببخشید.

همانطور که می دانید هر دامنه از دو بخش اصلی نام دامنه و پسوند دامنه تشکیل شده است. مانند google.com یا parsmizban.ir بخش اول هر دامنه، نشان دهنده ی نام دامنه و بخش دوم که با یک نقطه نشانه گذاری شده است، می تواند مشخص کننده نوع سایت، محتوا و یا منطقه ی جغرافیایی آن باشد.

ساخت سایت ir
ساخت سایت ir

پیشتر در مقاله خرید دامنه در مورد پسوند دامنه بیشتر توضیح داده ایم و می توانید برای مطالعه بیشتر این مقاله را بررسی نمایید. در حال حاضر با توسعه روز افزون انواع تلفن های هوشمند، لب تاب ها و کامپیوترهای رومیزی، فروش و بازاریابی اینترنتی جایگاه خود را در میان همه ی کسب و کار ها به درستی تثبیت کرده است. اغلب مدیران، با شناخت این بازار طلایی، اقدام به راه اندازی وب سایت هایی برای ورود به این رغابت نوین می کنند.

نخستین اقدام برای ایجاد و ساخت سایت ir، خرید هاست و دامنه مناسب است. برای خرید هاست متناسب با وب سایت خود می توانید از مشاوران فنی پارس میزبان، مشاوره رایگان دریافت نمایید. اما برای ثبت دامنه به نام خودتان می بایست ابتدا، یک اکانت معتبر برای خودتان ایجاد نمایید تا پس از فرآیند تایید اعتبار شما، امکان ثبت دامنه irبه نام خودتان را داشته باشید.

دامنه ایرانی ir چیست و چه تفاوتی با دامنه دیگر دارد؟

همانطور که پیش تر نیز برایتان توضیح دادیم، برای راه اندازی وب سایت خود نیاز به داشتن یک دامنه اختصاصی دارید. این دامنه در واقع آدرسی است که هر کاربر برای مشاهده وب سایت شما باید در مرورگر خود وارد نماید. در واقع دامنه هایی که پسوندشان هر چیزی به جز دات آی آر (ir.) باشد، دامنه های بین المللی هستند و متعلق به کشورمان ایران نیستند. اما همه وب سایت هایی که دامنه ای با پسوند آی آر (ir) دارند، متعلق به ایران هستند. همانطور که می دانید، تقریبا همه ی کشورهای جهان، برای خود دامنه ی بومی دارند مثلاً دامنه کشور انگلیس uk است.

برای ساخت سایت ir از چه نام دامنه ای می توانم استفاده کنم؟

نام دامنه شما می تواند هر نامی که دوست دارید باشد اما معمولاً تعداد زیادی از نام هایی که شما انتخاب می کنید قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده است. بنابراین باید نامی را انتخاب کنید که قبلا انتخاب نشده باشد. همچنین استفاده از برخی کلمات مانند نام شهرها، مراکز دولتی، پلیس، اماکن عمومی در نام دامنه های ایرانی ممنوع است.

اگر در نام دامنه تان اشاره به شغل رسمی، مرکز حقوقی داشته باشید، ارائه اسناد معتبر مالکیت و یا مجوز استفاده از این نام را باید به نام خودتان داشته باشید.

برای ساخت سایت ir حتما باید هاست ایرانی داشته باشم؟

خیر، همانطور که می توانید دامنه هایی که غیر بومی ایرانی هستند را بر روی هاست های داخل ایران به راحتی پارک نمایید و وب سایت تان را بر روی آنها راه اندازی کنید؛ می توانید دامنه بومی ایران (ir.) را بر روی هاست های داخل و یا خارج از ایران پارک نمایید و در این زمینه هیچ نوع محدودیتی برای شما وجود ندارد.

آیا با ساخت سایت ir، هزینه استفاده از اینترنت برای کاربرانم هنگام استفاده و مشاهده سایتم نیم بها محاسبه می گردد؟

طبق قوانین جدید وزارت ارتباطات همه وب سایت هایی که هاست آنها داخل ایران قرار دارد، پس از ثبت نام و تایید محتوا، شامل قانون محاسبه نیم بهای مصرف ترافیکی می شوند. به همین خاطر اگر تمایل دارید که کاربران تان از این طرح بتوانند استفاده کنند، ابتدا توجه داشته باشید برای راه اندازی وب سایت خود حتما بایستی از یک هاست ایرانی استفاده کنید.

مطالب بیشتر در مورد سایت های ir را در وب سایت ویکی پدیا مرور نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)