جهت ثبت دامنه com می توانید از سرویس های پارس میزبان استفاده نمایید. دامنه هر وب سایتی از دو قسمت اصلی نام دامنه و پسوند دامنه تشکیل می شود. انتخاب نام دامنه مناسب یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب محسوب می گردد، نام دامنه باید خوانا و ساده و منحصر به فرد باشد تا بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد. به این صورت در مرتبه های بعدی کاربر بتواند از طریق وارد کردن آدرس دامنه در مرورگر وارد وب سایت شما شود، به طور ساده و مختصر به آدرسی که بعد از www. قرار می گیرد دامنه می گویند.

یکی از ویژگی های نام دامنه، منحصر به فرد بودن آن است به طوری که هر وب سایت فقط می تواند یک آدرس دامنه داشته باشد، نام دامنه در حقیقت آدرس وب سایت ها را از یک دیگر متمایز می کند. هر آدرس دامنه فقط نمایش دهنده یک وب سایت است. در صورتی که شما هم تصمیم دارید یک وب سایت راه اندازی نمایید اولین قدم جهت راه اندازی وب سایت ثبت دامنه مناسب است.

یکی از پسوندهای عمومی و مشهور دامنه .com است. اگر می خواهید نسبت به ثبت دامنه .com اقدام کنید مطالعه این مقاله را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم. پیش از هر چیز بهتر است بدانید پسوند دامنه انواع مختلفی دارد و دسته بندی های متفاوتی برای آن در نظر گرفته می شود.

دامنه‌هایی مانند com ،.net و co. را می‌توان در مدت زمان کمتری نسبت به دامنه ir. فرایند ثبت‌ نامشان را انجام داد. این زمان حدودا نیم الی یک ساعت معمولا به طول می انجامد.

برخی از نکات مهم برای انتخاب و ثبت دامنه com

سعی کنید نام دامنه انتخابی تا حد امکان کوتاه باشد. بلند بودن نام  دامنه می تواند امکان  تایپ اشتباه و یا فراموش شدن نام  سایت شما توسط کاربران را افزایش دهد. نام دامنه ای را انتخاب کنید که تایپ و نوشتار ساده‌ای داشته باشد. از انتخاب نام هایی که به سختی نوشته می شوند پرهیز کنید.

نام دامنه را مناسب با کسب ‌و کار خود انتخاب کنید. یکی از ایده ها برای انتخاب دامنه این است که نام  دامنه شما در برگیرنده کسب و کارتان باشد.

در صورتی که بیزینس شما مربوط به شهر و موقعیت خاصی است، می‌توانید از اسم شهر و یا منطقه در انتخاب دامنه استفاده نمایید. بدست آوردن این ویژگی در دامنه هایی که با پسوند .ir هستند برای شما امکان پذیر نیست.

ثبت دامنه com محبوب ترین پسوند دامنه در دنیا

حتما می دانید که معروف‌ ترین و پر کاربرد‌ترین پسوند برای دامنه در دنیا com. می‌باشد، که مخفف کلمه commercial به معنای تجاری است. اگر چه در ابتدا دامنه com. برای اهداف تجاری ارائه می‌شد؛ اما با توجه به آزاد بودن ثبت دامنه دات کام برای عموم، این دامنه برای مقاصد غیر تجاری نیز استفاده می‌شود. این دامنه محبوب ترین دامنه در اینترنت است که سرعت رشد بسیار زیادی دارد، پس اگر هنوز دامنه ای در اینترنت ثبت نکرده اید؛ عجله کنید و در صورت آزاد بودن دامنه مورد نظر خود، فرصت خرید دامنه com را ازدست ندهید.

ثبت دامنه com
ثبت دامنه com

ثبت دامنه com. به شما در دنیای آنلاین اعتبار می‌بخشد. چرا که دامنه یتان را با پسوندی بین المللی و جهانی به دنیای وب ارائه کرده اید. برای افرادی که به دنبال ایجاد فضای وب برای خود می‌باشند، دامنه com. دروازه ورود به شبکه جهانی اینترنت و فضای مجازی میباشد و با دارا بودن بیشترین دامنه ثبت شده در دنیا به شما آرامش خاطر می‌دهد.

بهتر است بدانید، پسوند .com که قدیمی ترین  پسوند دامنه هاست و اولین TLD معرفی شده عمومی است، در ژانویه 1985 میلادی توسط ICANN معرفی شد و در حال حاضر بیش از دویست میلیون دامنه با این پسوند به ثبت رسیده است.

مراقبت از برند خود در برابر نسخه‌های چندگانه جعلی

اگر می خواهید وب سایت خود را راه اندازی نمایید، بهتر است سعی کنید اشتباهات متداول که ممکن است در زمان تایپ نام برند شما رخ دهد را به عنوان دامنه فرعی برای خود ثبت کنید، با این کار از مسیریابی غلط ترافیک وب سایت خود جلوگیری می‌کنید و حتی می‌توانید با جهت دهی این دامنه های فرعی، بازدیدکنندگان را به وب سایت اصلی هدایت کنید.

اگر دامنه خود را با پسوند .com ثبت نموده اید، احتمال این وجود دارد که با توسعه کسب و کار شما و افزایش بازدیدهای سایتتان برخی از رقبا و یا افراد سودجو با هدف تخریب و یا رقابت با شما، اقدام به راه اندازی وب سایت های فرعی و جعلی هم نام با نام دامنه شما و پسوندها مختلف دیگر کنند.

یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از این اقدام، استفاده از حداقل دو پسوند دامنه برای دامنه است. مثلا parsmizban.ir  و parsmizban.com

توضیحات بیشتر در مورد ثبت دامنه com در وب سایت ویکی پدیا را بررسی نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)