در این مقاله قصد داریم تا در مورد قالب رایگان فارسی و نحوه استفاده از آن توضیحاتی ارائه دهیم. اگر میخواهید وب سایت خود را با وردپرس اماده سازی کنید، شاید تنها هزینه‌ای که لازم است انجام دهید، خرید هاست و دامنه است. برای انتشار محتوا می‌توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک قالب رایگان فارسی وردپرس انتخاب کنید و روی سایت خود نصب کنید.

بدین ترتیب با کمترین هزینه شما دارای یک سایت اختصاصی می‌شوید. مهم نیست سایت شما وبلاگ باشد، شرکتی باشد یا فروشگاهی. برای هر حالتی می‌توانید نمونه‌های قالب وردپرس رایگان یا پولی پیدا کنید. اما یک قالب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توانید به دانلود قالب وردپرس بپردازید؟ در ادامه ی این مطلب به این موضوع بیشتر می پردازیم.

پیش از هر چیزی باید بدانید که قالب سایت به چه معنی است. هر سایت مانند یک ساختمان دارای یک چارچوب برای قرار گرفتن جزییات در خود است. در واقع این قالب سایت است که اصول چیدمان متن ها، عناوین، تصاویر و… را مشخص می کند. تم رنگ آمیزی متن ها، دکمه ها و نوع چیدمان منوها، هدر و فوتر سایت شما در قالب آن تعیین می شود.

قالب رایگان فارسی
قالب رایگان فارسی

دو دلیل عمده استفاده از قالب رایگان فارسی برای سایت

نخست، اینکه ساختار بصری متحد الشکل و منظم تری در کل سایت دیده شود. همینطور کارکرد فرم ها، دکمه ها و صفحات برای مخاطب ویژه شما قابل درک تر و مورد پسند تر باشد. مثلا وقتی می خواهیم یک سایت برای مهد کودک داشته باشید و زمانی که می خواهید یک سایت برای یک شرکت در حوزه مهندس ژنتیک داشته باشید، مخاطب و محتوای سایت شما با یک دیگر متفاوت است، پس بایستی نوع قالب شما نیز متفاوت باشد.

دوم، در طراحی سایت برای هر بخش و جزیی که در صفحه قابل دیدن است، خصوصیات و رفتارهایی می توان در نظر گرفت. مثلا برای یک دکمه و یا عناوین صفحه ها می توانند خصوصیاتی مانند رنگ زمینه ، نوع فونت، اندازه فونت، رنگ فونت، سایه، کادر دور و… را تعریف نمود.

بدیهی است اگر قرار باشد برای هر جز این کار را تکرار کنید هم در زمان اجرا زمان زیادی از شما گرفته می شود و هم حجم اطلاعات کدنویسی شده در صفحات سایت شما به سرعت بالا می رود و نهایتا وب سایت شما به کندی به کاربران نمایش داده می شود.

راه حل این مشکل این است که اجزای مشابه را در گروه هایی که (در برنامه نویسی به عنوان “کلاس” از آنها نام برده می شود.) می خواهید دسته بندی نمایید و سپس به هر یک از این گروه ها صفات مورد نظرتان را اعمال کنید، در نتیجه این کار، همه اجزایی که در یک گروه هستند همزمان صفات مشترک به خود می گیرند.

در قالب ها اجزای مشابه از قبل گروه بندی (کلاس بندی) شده اندو به آنها صفات لازم داده شده است. به همین خاطر زمانی که یک قالب را مشاهده می کنید همه چیز مرتب شده و با یک نظم درست دیده می شوند.

قالب فارسی بخرم یا قالب انگلیسی

همانطور که می دانید نگارس کلمات در زبان فارسی از سمت راست به چپ انجام می شود و این در حالی است که در زبان انگلیسی بالعکس فارسی از چپ به راست می نویسند. به همین خاطر قالب های انگلیسی در اصطلاح چپ چین هستند و چینش منوها، تصاویر و متن ها بر این اساس طرح ریزی شده است.

در قالب فارسی چینش صفحات از سمت راست به چپ توسط برنامه نویسان انجام شده است و شما دیگر در این مورد دغدغه ای ندارید. البته اگر سایت شما چند زبانه است و می خواهید هم زمان زبان فارسی و انگلیسی سایت شما فعال باشد نیز می توانید خیلی راحت از قالب های راست چین شده فارسی استفاده کنید.
برای دانلود قالب رایگان فارسی کافی است یکی از محصولات موجود در وب سایت پارس میزبان را انتخاب نمایید، اگر در انتخاب خود دچار مشکل شدید به سادگی و به صورت کاملا رایگان می توانید از مشاوره کارشناسان پارس میزبان استفاده کنید.

قالب رایگان فارسی از کجا بخرم؟

پارس میزبان برای شما عزیزان سرویس قالب رایگان فارسی خود را راه اندازی کرده است. شما به سادگی می توانید بر اساس سلیقه خود و نوع سایت تان، اعم از وب سایت شرکتی، شخصی، فروشگاهی و… قالب رایگان فارسی خود را انتخاب کرده و بر روی وب سایت خود اعمال نمایید.

جهت مشاهده قالب رایگان فارسی وب سایت وردپرس را بررسی نمایید.

3.2/5 - (5 امتیاز)