در برخی موارد پیش میاد که با نصب یک قالب ، دیگه سایت وردپرسی ما از کار می افته و خطایی به ما نشان داده میشه و یا صفحه سفیدی نمایش داده میشه و دسترسی به بخش مدیریت هم امکان پذیر نیست. این مورد به دلیل این هست که کد های قالب مورد نظر ، استاندارد نیستند و یا با نسخه های جدید PHP سازگار نیستند. پس بهتره از قالب هایی استفاده کنیم که اولا پشتیبانی و بروزرسانی داره و دوم استاندارد هست.

برای اینکه متوجه بشیم که مشکل پیش اومده، از قالب سایت هست، بهتره فایل error_log رو که در پوشه public_html ایجاد میشه، بررسی کنیم. این فایل خطاهای ایجاد شده از هر فایلی رو ذخیره می کنه و شما می تونید با مشاهده این فایل، متوجه بشوید که کدام فایل و در کدام خط، مشکل وجود داره.

در صورتی که حجم این فایل زیاد هست ، بهتره اون رو ابتدا حذف کنید، و. سایت رو مجددا فراخوانی کنید تا دوباره این فایل ساخته بشود تا آخرین خطا ها و دقیق ترین ها رو مرور کنید. حالا که متوجه شدید که مشکل از قالب هست، می توانید به مسیر زیر بروید:

/public_html/wp-content/themes/

در این فهرست، پوشه های قالب های وردپرس وجود دارد، و پوشه قالب فعال را نیز می توانید بر اساس اطلاعات فایل error_log پیدا کنید. حالا ما در اینجا باید یک ترفند بکار ببریم، اون هم اینه که یک قالب سالم رو جایگزین قالب فعال فعلی کنیم. پس برای این کار باید نام پوشه قالب فعلی رو تغییر دهیم و نام اون رو دقیقا بر روی یکی از قالب های دیگه قرار بدیم. (نام پوشه یک قالب سالم را به نام پوشه قالب فعلی تغییر بدهیم).

برای مثال فرض کنید نام پوشه قالب فعال slash می باشد و ما در پوشه قالب ها، یکی از قالب های دیگه ای با نام های زیر داریم:

twentyten
twentyeleven
twentytwelve
twentythirteen
twentyfourteen
twentyfifteen
twentysixteen

خوب برای شروع باید نام قالب slash رو تغییر بدیم، برای مثال می توانیم نام اون رو slash-old بگذاریم. حالا نام یکی دیگه از قالب های خودمون رو که در بالا ذکر شده به slash تغییر میدیم.

خوب، حالا اگر مشکل از قالب ما بوده باشه ، الان باید بتونیم سایت رو ببینیم. تنها چیزی که میمونه اینه که وقتی دوباره به مدیریت سایت رفتید، قالب مشکل دار رو فعال نکنید، چون باز هم همین مشکل رو خواهید داشت. بهتره از قالب های بهتر و استاندارد با پشتیبانی یک فرد متخصص استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)