ساخت وبلاگ حرفه ای که در ابتدا بیشتر در قالب متن های تصویر دار بود، بتدریج پیشرفت چشم گیری در نحوه اجرا، چینش صفحات و محتوا داشته و دارد. از سال 1994 وبلاگ ها وارد دنیای گسترده ی وب شدند. از آن زمان تا کنون بلاگ یا وبلاگ های محبوبی ایجاد شده اند که طرفداران میلیون خود را حفظ و گسترش داده اند. به طوری که امروزه وبلاگ های حرفه ای در کنار وب سایت ها، فروشگاه های اینترنتی و… سهم اختصاصی خود را از مخاطبان فضای مجازی به خود اختصاص داده اند.

جالب است بدانید، تا سال ۲۰۲۰ تعداد وبلاگ ها در دنیای وب به رقم اعجاب آور بیش از ۵۷۰ میلیون رسید و این وبلاگ ها چیزی در حدود ۳۲ میلیون کاربر را به خود جذب کردند. این آمار نشان میدهد با پیشرفت تکنولوژی و محبوبیت آن در بین مردم جهان چگونه وبلاگ ها توانسته اند نقش خود را در دنیای وب هر روز پررنگ تر از قبل نمایند.

به همین خاطر است که راه اندازی و ساخت وبلاگ حرفه ای می تواند، موتور قدرتمند برای افزایش درآمد شما باشد. البته شناخت انواع وبلاگ می‌تواند روزنه‌ای برای بهبود کسب و کار شما باشد تا شما برای ساخت وبلاگ حرفه ای خودتان بهتر اقدام کنید.

وبلاگ ها اصولا بر اساس ناشران خود، به دو دسته اصلی: وبلاگ شخصی و وبلاگ گروهی تقسیم بندی می شود. در وبلاگ شخصی، فردی که آن را راه اندازی کرده است، تصورات، تخیلات، داستان و شعر و… و در کل هر آن چه زاییده ذهنش است را بیان می کند و در وبلاگ شخصی خود نشر می دهد.

ساخت وبلاگ حرفه ای
ساخت وبلاگ حرفه ای

چرا وبلاگ حرفه ای داشته باشیم؟

حتما با مشاهده بسیاری از وبلاگ های معروف می توانید پاسخ خود را تا حدودی متوجه شوید.

یکی از مهم ترین اهداف ساخت وبلاگ حرفه ای، رسیدن به منافع مال یو اقتصادی است. در واقع شما با راه اندازی و ساخت وبلاگ (حتی برای انتشار مطالب شخصی خود) می توانید علاقه مندان حوزه انتخابی خود را جذب کرده و به صورت حرفه ای، برای خودتان برندسازی کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از بلاگ های معروف به معرفی کسب و کار و پروژه های خود می پردازند، آنها با این کار درآمد زیادی به دست می آورند. پس اگر شما نیز بتوانید در وبلاگ حرفه ای تان، کسب و کار خود را  به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای معرفی کنید؛ کاربران زیادی به وبلاگ شما مراجعه خواهند کرد. در نتیجه ساهت وبلاگ حرفه ای منجر به فروش بیشتر، بهبود کسب و کار، افزایش شهرت و بالا رفتن درآمد شما می شود.

فراموش نکنید با راه اندازی انواع وبلاگ می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، کاربران را از سراسر دنیای وب به سایت خود جذب کرده و حتی در کسب رتبه بهتر برای سئو سایت خودتان در گوگل موفق شوید.

ساخت وبلاگ حرفه ای چه تاثیری در برندینگ خدمات و محصولات من می تواند داشته باشد؟

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، بدیهی است که راه اندازی و ساخت بلاگ حرفه ای مستقیما باعث کمک به برندینگ سازی خدمات و محصولات سازمان است. کارشناسان فروش و بازاریابی دیجیتال به این نتیجه رسیده اند که ساخت و راه اندازی انواع وبلاگ برای همه کسب و کار های تازه تاسیس و یا وب سایت های نوپا می تواند یکی از دلایل موفقیت و پیشرفت آنها باشد.

فروش خدمات و یا محصولات فرقی نمی کند، هر آنچه برای ارائه به مشتریان تان آماده ساخته اید، نیاز به برندینگ و ماندن در ذهن مخاطبان شما دارد، که ساخت وبلاگ حرفه ای می تواند به شما در این رابطه کمک چشم گیری داشته باشد.

همه وبلاگ ها تجاری هستند؟

خیر، همانطور که در همین مقاله توضیح دادیم اهداف ایجاد هر بلاگ می تواند از نظر ناشر آن متفاوت باشد. برخی از ناشران و نویسندگان وبلاگ، ترجیح می دهند از وبلاگ خود جهت انتشار نظرات، اشعار، داستان ها، تصاویر و… استفاده کنند. در واقع این نوع وبلاگ ها جهت خلیه تفکرات، احساسات، عقاید و هیجانات نویسنده ایجاد می شوند.

نکته قابل تامل در اینجا این است که اگر وبلاگ های شخصی را با رعایت اصول ساخت وبلاگ حرفه ای ایجاد و راه اندازی کنید، مهم نیست که محتوایی در آن قرار می دهید تجاری باشد یا صرفا مطالب شخصی شما، مخاطبان شما از همه ی دنیا می توانند به وبلاگ شما مراجعه کنند و تا ساعت ها وقت صرف مطالعه ی وبلاگ شما کنند.

اگر برای ساخت وبلاگ حرفه ای تا به حال اقدام نکرده اید، هم اکنون با کارشناسان پارس میزبان تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان، بتوانید به سادگی اقدام به این کار کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد ولاگ ها را در وب سایت ویکی پدیا بررسی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)